Alumnes de l’escola Vedruna de Terrassa al Parlament. Foto: creaescola
Divendres, 19 d’octubre a les 12.30 h, els representants de Vedruna Catalunya estan convocats al Parlament de Catalunya per impulsar la iniciativa de l’alumnat L’alumnat de 2n d’ESO de l’escola Vedruna Vall de Terrassa ha presentat una proposició de Llei de l’etiquetatge i la traçabilitat dels béns de consum en el marc del projecte educatiu Projectes 9.2.
La iniciativa, que ha comptat amb la tecnologia de l’empresa sabadellenca, Twenty Corner SL, permet l’obtenció de la informació de l’origen dels productes de forma verídica i contrastada. La iniciativa pretén aconseguir un sistema d’etiquetatge dels béns de consum més responsable i ètic amb el seu origen.
Els alumnes en primer pla
Som l’Àfrica, l’Alexanda, el Dani, el Max, la Berta, la Milena, el Joan, la Marta i la Jana, alumnes d’ESO de l’escola Vedruna Vall de Terrassa i representem el conjunt de la nostra classe. El curs passat, dins del Projecte 9.2 (treball interdisciplinar que aplega les matèries de matemàtiques, ciències socials i anglès), ens vam adonar que, en general, la nostra societat desconeix l’origen i la confecció dels productes que habitualment consumim. És per aquest motiu que, en el marc d’aquest projecte, vam decidir endegar una iniciativa que exigís a les empreses la màxima transparència en l’etiquetatge dels béns de consum.
Gràcies a aquesta iniciativa, hem pogut comprovar que, tot i ser tan joves i treballar des de l’aula, podem contribuir a fer un món més just, equitatiu i responsable. “ Al principi de començar aquest projecte no pensava com d’important seria. Per a mi ha estat una experiència increïble i irrepetible”, explica l’Àfrica.
Per la seva banda, el Dani assegura que, per a ell “aquest projecte ha estat un creixement constant. De començar com una simple activitat de trobar informació sobre el que tens a casa, a sentir que pots fer un gran canvi en la societat. Crec que una oportunitat de fer alguna cosa com aquesta no se’t presenta cada dia, i quan se’t presenta, l’has d’aprofitar al màxim.”
De l’aula al Parlament
Tot l’esforç que hem destinat durant el curs, ha donat resultat. Amb el suport del professorat i la col·laboració de l’empresa Twenty Corner, hem culminat aquest projecte amb l’elaboració d’una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) que ara inicia el període de recollida de signatures.
El proper divendres 19 d’octubre a les 12.30 h, l’Equip de Gestió de la Fundació Vedruna Catalunya Educació, els directors generals de les 36 escoles Vedruna de Catalunya i els col·laboradors en el projecte de la ILP, en representació del projecte que hem realitzat, estan convocats al Parlament de Catalunya per fer l’acte de jurament de fedataris. Aquest serà el punt d’inici per a la recollida de les 50.000 signatures que necessitem perquè aquesta ILP pugui ser debatuda en seu parlamentària.
La nostra intenció és fer extensiva la nostra proposta, tant als 20.000 companys que estudien a les 36 escoles de la xarxa Vedruna Catalunya, com a tots aquells interessats en aconseguir uns hàbits de consum més responsables. Tal com afirma en Max: “aquest projecte ha canviat totalment la meva forma de pensar i de comprar. Vaig veure el que tenim al darrere, tot allò que no es veu, l’altra cara de la moneda. Realment no sabem ni tenim gens d’informació sobre el que mengem, o amb el que ens vestim”.
Amb tot, aquest projecte posa de manifest la necessitat de treballar des de les aules iniciatives que contribueixin a repensar el món que habitem i a traçar-hi actuacions per fer-lo millor per a tots.
Pels nostres professors el projecte també ha estat una experiència molt enriquidora i esperen que el projecte arribi a tothom. Per aquest motiu, s’ha creat un portal web informatiu per incentivar la recollida de signatures, que es podrà fer a través de les 36 escoles Vedruna Catalunya.
Àfrica, Alexanda, Dani, Max, Berta, Milena, Joan, Marta i Jana, alumnes d’ESO de l’escola Vedruna Vall de Terrassa
Pàgina web del projecte: https://creaescola.es/consumresponsablevedruna/
Deixa un comentari