George Cables (piano) i Javier Colina (contrabaix). Foto: JFFF
El proppassat divendres 6 de març va tenir lloc la primera vetllada doble del 34è Festival de Jazz amb dues propostes que, tot i tractar-se d’actuacions en petit format, van portar a l’escenari l’ànima i l’excel·lència de grans solistes del jazz.
En una primera actuació, la Nova Jazz Cava va cedir l’escenari a la indiscutible elegància i mestratge del pianista novaiorquès George Cables i del contrabaixista navarrès Javier Colina. Entre somriures còmplices i solos de gran força i precisió, ambdós jazzman van oferir un concert de caire intimista tot combinant temes clàssics del jazz com I shouldn’t care amb composicions del propi George Cables com Helen’s Song o Señorita de Aranjuez. L’estil modern i imaginatiu del mestre pianista va mantenir un diàleg constant i fluïd amb les elegants improvitzacions del contrabaix de Javier Colina que aportaven els tocs llatins i alegres a la inspiració del moment. Amb un encertat You stepped out of a dream, els dos grans intèrprets van posar el toc final a un concert en què la llibertat d’expressió musical es va traduir en l’art acústic més proper.
Gerry López. Foto: JFFF
En una segona actuació, el jove saxofonista mexicà Gerry López va iniciar l’actuació amb Paris, una composició original, exhuberant i abstracta, que va posar al descobert la virtuositat d’aquest jazzman en llargs solos de caire surrealista que describien la ciutat de París segons el seu prisma. L’indiscutible talent porteny de Gerry López va complementar-se a la perfecció amb la flexibilitat rítmica i melòdica del contabaix d’Horacio Fumero i la bateria de David Xirgu. Aquest trio inèdit va conduir I’ll be seeing you amb un to vintage i All Blues amb aires de chacarera tot reinvindicant el jazz més clàssic i el fusion jazz a cop de potents solos de bateria i contrabaix, els quals van acomiadar un concert sorprenentment dinàmic i revelador de l’espectacular qualitat del nou jazz.
Deixa un comentari