L’entitat egarenca ha elaborat 5 propostes de millora que espera s’incorporin al projecte d’adequació de la carretera C-1415a entre Terrassa i Sentmenat.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat les obres de millora de la seguretat viària a la C-1415a, entre Terrassa i Sentmenat, segons informa l’entitat BiciTerrassa Club (BiTer), per un import de 3,3 MEUR. L’objectiu d’aquesta actuació és afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció mitjançant millores en les interseccions, el ferm, la senyalització, l’abalisament, el drenatge i les barreres de seguretat.
L’entitat ha tingut accés al projecte, a partir del qual proposen 5 actuacions de millora, tot esperant que es puguin incorporar al projecte. Aquestes són les propostes de BiTer:
1.- El tram que va des de la rotonda de “Can Petit” de Terrassa fins al camí del golf cap a la Torre de Mossèn Homs, hauria d’incloure un carril bici. Té una freqüentació molt elevada i és una de les portes d’entrada més accessibles a l’Anella Verda.
2.- Si no es fa el carril bici proposat, l’espai de vianants previst en el projecte del tram esmentat al punt anterior hauria de ser prou ample per tal que el trànsit de bicicletes i vianants sigui còmode i segur, possibilitant la circulació de cargo-bikes de distribució de mercaderies de la última milla i, atesa la naturalesa de les instal·lacions del complexe de Mossèn Homs, dels vehicles que permeten les funcions pròpies del projecte “EN BICI SENSE EDAT”. L’amplada de 2,15 m és molt insuficient pel trànsit de vianants i bicicletes que s’hi espera.
3.- En el supòsit que les obres de la infraestructura, per les limitacions de l’amplada de la via o altres causes (pressupostàries…), no donessin cobertura a les necessitats indicades, es proposa una reducció de la velocitat a 30 km/h en tot aquest tram, perquè la calçada pugui ser compartida sense riscos (inacceptables) per als vehicles més vulnerables.
4.- A l’alçada de la fàbrica de gasoses Sanmy, caldria habilitar un pas de vianants i ciclistes per ser una connexió molt freqüentada.
5. El pas de vianants previst al costat de la rotonda de Can Petit, hauria de comptar també amb un pas de ciclistes, donat que connecta amb un tram de l’Anella Verda.
Font: biter.cat
Deixa un comentari