SEPC crida demà a la vaga en els instituts per protestar contra la LOMQUE

No Comment

El sindicat d’estudiants SEPC crida a la vaga en els instituts, tot i que el conjunt de sindicats van desconvocat la jornada de vaga a l’Ensenyament, encara que per motius diferents (els majoritaris USTEC-IAC, CCOO i UGT ho feien després de signar un acord amb la Conselleria; mentre, CGT, tot considerant insuficient l’acord, afirmava que era resultat també de la vaga que tot sola aquesta central va realitzar el passat 18 de gener). La manifestació a la ciutat partirà a les 10 hores de la plaça del Progrés.

vaga-de-secundaria-SEPC

«Les mobilitzacions al sector educatiu no s’aturen, malgrat l’acord dels professors amb la conselleria d’Ensenyament», asseguren en un comunicat fet públic el dimecres 8 de febrer. Perquè «els instituts dels Països Catalans seguiran patint l’aplicació de la LOMQUE, fet pel qual el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) manté les convocatòries de lluita i crida els estudiants de Terrassa a no assistir a classe».

La vaga, convocada als instituts de Secundària, tindrà com a punt fort del dia la manifestació estudiantil a Barcelona. Com és ja habitual, el lloc de trobada a Terrassa serà la plaça Progrés, a partir de les 10 hores. Posteriorment, tindrà lloc a Barcelona la manifestació central de la jornada. Serà a les 12 hores amb sortida de plaça Universitat, sota el lema “Des dels instituts, tombem la LOMQUE”.

Des del SEPC denuncien que la LOMQUE fa l’intent de «convertir el procés educatiu en un procés selectiu i no inclusiu», afirma l’activista i militant del sindicat Agnès Guillemot, en considerar que “les mesures d’aquesta llei fan referència clara a una modificació del currículum”.

A més a més, adverteixen de la perpetuació de «l’ús sexista del llenguatge, agreujat per l’eliminació d’assignatures que tractaven sobre aquests temes» (com ara ‘Educació per la igualtat’). Finalment, Guillemot considera que la LOMQUE “facilita la utilització de l’educació com a mètode de mercat per a sectors empresarials -i no per fomentar el coneixement cara als alumnes”.

Related Articles

Deixa un comentari