El centre cívic President Macià acull la primera Trobada Oberta de precampanya de la formació cupaire amb l’assistència d’unes 70 persones.
A la primera assemblea preparatòria de les municipals van participar unes 70 persones. Foto MG
La CUP ha fet el tret de sortida a la precampanya de les eleccions municipals de maig a l’Ajuntament de Terrassa. Ho va fer amb una assemblea oberta, la primera de les que han de venir, celebrada al centre cívic President Macià, el divendres 8 de febrer, a la que van assistir unes 70 militants i simpatitzants de la formació egarenca.
Les assistents van debatre una proposta de Manifest municipalista, que inclou les 12 idees bàsiques per «recuperar la ciutat després de 40 anys de malgovern de PSC». En aquest sentit, Marc Medina, actual regidor cupaire, recordava durant l’assemblea que allà on governem ho fem de forma més responsable, i «sense traje i corbata».
Les idees reflectides en aquest manifest es van debatre en tres grups temàtics, sota els apartats Ciutat, Gent i Ajuntament, de forma que es parlà obertament de temes com la immigració, l’accessibilitat de les persones, els drets dels col·lectius LGTBI, els residus i el reciclatge, entre d’altres, i per descomptat, deixar clar que «Terrassa Feminista és molt més que un lema». L’economia social i solidària és un altre aspecte clau per a la formació: «que Terrassa s’assembli a l’economia que volem: amb ESS i municipalitzant els serveis públics, per garantir unes condicions laborals dignes», en paraules de Medina, qui també afirmà: «la millor forma de fer República és guanyar sobiranies, per exemple municipalitzant l’aigua».
Els 5 primers noms de la llista, el 23 de febrer
De cara a la confecció de la llista electoral que anirà a les eleccions de maig, les bases de la CUP faran a arribar a la Mesa creada a tal efecte propostes de noms que considerin interessants. Aquesta proposta de llista serà debatuda, esmenada i refrendada en una pròxima trobada oberta que tindrà lloc el 23 de febrer. Això pel que fa als 5 primers llocs de la llista, ja que a partir del sisè lloc, es completarà en una següent prevista pel 30 de març.
Finalment, les assistents van reflexionar sobre com dividir els grups temàtics encarregats de la redacció del programa electoral, amb un esquema de divisió per sobiranies: sobirania Popular, Productiva, de Cures i Afectes, Cultura i Educació, Residencial i d’Espai públic, i finalment l’Alimentària, Energètica i de Recursos naturals.
Segons explicà Roc Padró, membre del grup impulsor de campanya, “tant el disseny de la campanya i com la redacció del programa electoral «ha de ser i serà assembleari: reflexionant col·lectivament i prenent les decisions entre totes».
Miquel Gordillo
Deixa un comentari