“Emergia Customer Care, multinacional especialitzada en la gestió integral de clients, la consultoria i l’outsourcing de processos de negoci (BPO) en l’àmbit del contact center, presenta a Terrassa el seu nou centre de treball. Donant continuïtat al pla d’expansió de la companyia, les noves instal·lacions d’Emergia van començar a funcionar a finals de febrer de 2010. Amb una superfície aproximada de 1700 m2, el centre ha estat dissenyat d’acord amb un focus totalment operatiu. Consta de 330 posicions i hom preveu que generi uns 500 llocs de treball a Terrassa”.
Situada al polígon industrial de Santa Margarida II, a Emergia, que així es presentava públicament al Vallès aquesta empresa que té centres de treball “d’última generació”, a Europa, Amèrican Llatina i Estats Units, celebrà eleccions sindicals el passat 13 d’octubre. Sorprenent, segurament més que el tipus d’empresa (“Venda telefònica, atenció al client, suport tècnic, estudis de mercat, retenció i fidelització, recobraments, auditoria, a través de xat, sms, e-mail, telèfon, fax des de plataformes onshore, nearshore o offshore són algunes de les opcions que Emergia ofereix als seus clients”), va ser el resultat de les mateixes, guanyades per la candidatura presentada per la Coordinadora Obrera Sindical (COS).
Amb 137 vots de suport, just tres mesos després de la creació de la secció sindical, han aconseguit elegir 5 delegades que “junt amb la resta de la secció estem defensant els drets dels treballadors i treballadores, tenint clar que només units ho podem fer possible”, segons afirmen des de la COS en un comunitat públic.
El resultat, en principi, així ho avalaria. Sobretot, tenint en compte, afirmen des del sindicat que “durant la campanya electoral hem viscut situacions de joc brut, enfrontaments, oportunismes, irregularitats…”. Els “companys i companyes”, declaren, “volien un canvi i aquest s’ha demostrat a les urnes. Som conscients que hem recollit la indignació i disconformitat de moltes i molts amb el sindicalisme tradicional, alhora que hem aportat esperança i il·lusió amb la creació d’una alternativa de veritat”.
La COS es presenta i actua com a sindicat assembleari, les reunions estan obertes a totes les treballadores d’Emergia. “I és en aquest espai democràtic i participatiu, on estem debatin les accions i decisions que hem de prendre en les setmanes vinents; entre ells la constitució del nou Comitè d’Empresa el mes vinent de novembre, un procés que, com tot el que fem, us anirem informant”, informen i aclareixen des de la secció sindical.
Al centre de Emergia a Madrid, on hi havia un comitè d’empresa format per 17 membres, 10 de CCOO, 3 d’UGT, 2 del Sindicat Independent i 2 més de CGT, les eleccions realitzades el 29 d’abril d’aquest any ja marcaren allò que sembla l’inici d’un canvi d’època. El resultat, en aquest cas per escollir 21 membres, va ser tot un tomb a conseqüència del qual la CGT va sortir com a força més votada, amb 6 delegats, els mateixos que CCOO. UGT en guanyà 5 i els independents 4.
Tot plegat, semblaria que la necessitat d’un tomb important que tant clarament sembla veure’s en la vida política també tindria els seus efectes en el món de l’acció col·lectiva sindical i del món del treball.
Deixa un comentari