L’exposició, d’Agustín Laguna, combina la bellesa i l’harmonia per conduir a la persona que observi a una tranquil·litat i admiració del moment present
Vocabulari de l’invisible ens proposa que desaccelerem el pas agitat que empeny les nostres vides i ens detinguem en el detall: el gris serè del paper, la seva suavitat, l’abisme de l’esquerda que s’obre, el traç vacil·lant de la tinta negra.
A través de la superposició de papers, moltes vegades rebutjats o oposats en el transcurs de llargs passejos, i de la senzillesa de la línia, Agustín Laguna reflexiona sobre les forces invisibles que guien les nostres vides: l’atzar, la intuïció, el pas del temps.
Així com la cal·ligrafia, en la cultura oriental, és un mitjà de meditació, les peces d’Agustín Laguna també apel·len al subconscient i desprenen una espiritualitat assossegada. Gràcies a la incorporació de fragments inconnexos de textos escrits en caràcters xinesos, l’artista canvia la funció original del paper com a transmissor de pensament i proposa subtilment que abandonem el logo per deixar actuar quelcom més profund: la intuïció.
Agustín Laguna (1963) és un artista que combina la recerca de bellesa i veritat en les seves obres amb la delicadesa i valentia d’un acròbata sense xarxa. A través del gravat, el dibuix i la superposició de papers ha desenvolupat una nodrida col·lecció d’obres que s’han exposat en diferents galeries per tot el país.
Llicenciat en Història de l’Art per la Universitat Complutense de Madrid, va aprofundir la seva formació artística en el taller de gravat de Sara Quintero i Alberto Pina. Des de fa anys investiga les possibilitats del paper no solament com a suport per a les seves obres, sinó com a material pictòric en si mateix.
L’exposició s’inaugura aquest divendres 14 de setembre a les 19h i podrà veure’s a la sala egarenca fins al 17 de novembre.
Deixa un comentari