Davant l’anunci de l’aprovació de la licitació de l’estudi informatiu, CCOO tant al Vallès Occidental com al Vallès Oriental, denuncia la urgència d’aquest servei ferroviari
Fa escassos dies que s’anunciava la licitació de l’estudi informatiu per part del Ministeri de Transports. Una notícia que a priori és bona pel territori amaga en realitat anys de promeses incomplertes i de planificacions estèrils que ja tenen origen en la configuració de la línia orbital que va voler impulsar el Govern de la Generalitat en l’època del tripartit. Aquella línia que havia de connectar Vilanova i la Geltrú amb Mataró amb un itinerari que circularia també pel Baix Llobregat (Martorell) i els Vallesos (Terrassa, Sabadell, Mollet del Vallès i Granollers).
Els canvis de govern i les diferents crisis concatenades van “congelar” un projecte que era i és estratègic per Catalunya i en especial per a la segona corona metropolitana que pateix diàriament el disseny barcelona-centrista de les nostres infraestructures i la manca d’inversió a Rodalies.
És important posar en valor, tal i com fa el “Pla Específic de Mobilitat del Vallès”, que la major part dels desplaçaments diaris que es produeixen als Vallesos son de caràcter intern, és a dir, dins i entre les comarques del Vallès Occidental i Vallès Oriental amb un total de 845.000, dels que només el 13% es realitzen en transport públic. Ja en segona posició els Vallesos tenen com a destí el Barcelonès amb 580.000 desplaçaments diaris dels que el 46% son en transport públic. A tercera posició restarien els desplaçaments amb el Baix Llobregat i per últim amb el Maresme. La via dels fets imposen la necessitat de continuar els estudis informatius cap al Maresme, i l’adequació de la línia R8 (freqüències i desdoblaments) que és la línia que facilita la connexió amb el Baix Llobregat. Com la connexió intermodal amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
La concessió permet el lliurament d’aquest estudi informatiu al 2026, pel que, sent optimistes, podem tenir aquest itinerari disponible a la dècada del 2030. Tenint en compte que el 50% dels treballadors i treballadores ens hem de desplaçar dins els vallesos per anar al nostre lloc de feina i si afegim altres consideracions com les dificultats a la vialitat, o la necessitat d’impulsar polítiques per les conseqüències de la crisi climàtica, aquests terminis son inadmisibles.
A tot això afegim que caldrà aclarir en el traspàs de Rodalies, aquests projectes inacabats o ni tan sols engegats quan, qui i com es fan i financien. És a dir, els governs no poden badar en l’impuls d’aquest trajecte entre vallessos i tampoc en la seva continuïtat cap al Maresme i cap l’Alt Penedès i Garraf. Ens juguem la competitivitat del país i la qualitat de vida de milions de persones.
Deixa un comentari