L’Eina Cooperativa adreçarà queixes dels veïns a la Síndica de Greuges

No Comment

La cooperativa l’Eina i la Síndica Isabel Marquès han signat un acord per promoure i apropar a la ciutadania el coneixement dels Drets Humans.

A través d’un punt d’atenció setmanal a la seu de la cooperativa a Torre-sana, les queixes de veïns i veïnes de l’entorn seran adreçades directament a la Síndica.


La Síndica de Greuges, Isabel Marquès, i Paqui Guerrero, presidenta de l’Eina Cooperativa. MG

La Síndica Isabel Marquès, i la cooperativa l’Eina han arribat a un acord per oferir un punt d’atenció ciutadana descentralitzat de l’oficina de la Sindicatura de Greuges local. Durant una hora, de 18 a 19 hores cada dijous, els veïns de l’entorn del barri de Torre-sana podran acudir a l’oficina de la cooperativa l’Eina, al carrer Salamanca núm. 31, perquè les seves queixes s’enviïn directament a la Sindicatura de Greuges. La Síndica té la seva seu a la Masia Freixa, que és on acudeixen els ciutadans que desitgen plantejar-li alguna queixa.

«He signat aquest acord amb l’Eina ja que m’ofereixo a donar a conèixer els Drets Humans a què tenim dret», va dir la Sindica en la presentació del conveni que ha signat amb l’Eina, en un acte celebrat el passat dijous 11 d’abril al Casal Cívic de Montserrat, Torre-sana i Vilardell.

Un altre acord que han assolit les dues parts consisteix en organitzar, un cop a l’any, un acte públic per difondre els drets i humans, així com la Carta Europea de Salvaguarda dels Drets Humans a la ciutat. Aquesta és una eina de treball que la Síndica reconeix com a vàlida i que se l’ha fet pròpia, i que fou signada en el seu moment per l’Ajuntament de Terrassa. «Ara volem actualitzar aquesta Carta perquè sigui més vigent l’any 2020», explicà Isabel Marquès. A més, en el marc d’aquesta col·laboració amb l’Eina, puntualment la Síndica podrà atendre personalment a qui s’hagi adreçat en aquest punt d’atenció que ha establert la cooperativa.

Els Drets Humans com a bandera

Marquès va presentar dies enrere la seva memòria anual corresponent a l’any 2018, davant dels regidors del consistori al Ple municipal, ja que la seva figura depèn de l’Ajuntament, encara que com ella mateixa reconeix, representa una «entitat independent, objectiva i unipersonal», que vetlla pel compliment dels drets dels ciutadans davant de l’administració, En aquests casos, miro si les actuacions realitzades per l’Ajuntament han estat correctes, llavors es dóna de la raó a aquest o al ciutadà. A partir d’aquí, la Síndica emet recomanacions. I que amb el nou reglament de la Sindicatura que l’Ajuntament va aprovar, aquest ha d’argumentar, en cas que no, per què no s’accepta.

D’entre les accions, la Síndica destaca, «amb molta preocupació», com s’han incrementat els casos amb l’accés a un habitatge digne – abans predominaven les relacionades amb multes de trànsit i grues -. També destaca que «l’Ajuntament no contesta moltes al·legacions rebudes, quan legalment ho ha de fer en tres mesos», exposà la Síndica.

Durant l’any, la Síndica també ha realitat sis actuacions d’ofici: relacionades amb promoure una policia més educativa amb les infraccions comeses pels menors, sobre la possibilitat de reclamar qui rep una denegació de la Renda Garantida de Ciutadania, o sobre la regulació de la circulació de patinets elèctrics. També la Síndica ha donat suport al projecte educatiu de l’escola Crespinell.

La Síndica reconeix que la seva tasca d’atenció al ciutadà, a més, serveix per donar-los una seguretat, per la proximitat que seure amb les persones per escoltar-les. Per això, entre els valors que la Síndica ha de tenir, segons ella mateixa, hi ha l’empatia, el sentit comú i la justícia social.

Miquel Gordillo

Related Articles

Deixa un comentari

portada-75