Ha sortit el Bocamoll, la revista que edita l’Associació de Veïns del Barri Segle XX i que surt al carrer cada quadrimestre. Es tracta de la publicació número 88.
En aquesta edició, es pot trobar un escrit de l’historiador Rafel Comes que parla sobre el nomenclàtor del barri. També hi ha l’apartat ‘El barri informa’, que informa sobre diversos aspectes cívics relacionats amb el barri, així com un article de l’Antoni Font sobre els orígens de la ARMHC (Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica de Catalunya). Igualment, es pot llegir una entrevista a Ramon Pérez, vocal i responsable de comunicació de l’AVV Segle XX.
En la publicació, de 24 pàgines, com sempre apareixen destacades les diverses activitats dutes a terme per l’associació veïnal, com ara la visita guiada per la ruta de la batalla de l’Ebre, o l’actuació de música clàssica del passat abril. El Bocamoll es reparteix gratuïtament entre tots els veïns i veïnes del barri de segle XX, i es pot trobar a la xarxa de biblioteques de la ciutat.
Com diu el Ramon Pérez, membre de l’AVV, la revista Bocamoll ha exercit “d’eina d’informació i de cohesió entre els veïns”, i en la seva elaboració col·laboren diverses entitats i persones vinculades al barri i també de fora.
També es publiquen dades i anàlisi dels resultats al barri de les passades eleccions al Parlament del 27 de setembre.
Es pot descarregar la revista sencera aquí.
Exposició de la memòria històrica del barri
Des del 14 de maig passat, hi ha una exposició oberta i permanent amb imatges i informació sobre la memòria històrica del barri, a l’Arxiu Històric i Comarcal (C/ Baldrich, 268). L’exposició finalitzarà el proper dissabte 17 d’octubre, amb un acte de cloenda amb caràcter institucional, i l’actuació del grup TONS $ SONS Terrassa Gospel.
Deixa un comentari