El programa Lecxit triplica les parelles en l’edició 2021-22, que acaba de començar
Aquest curs es tornaran a fer trobades presencials
Aquesta setmana han començat les trobades del programa Lecxit per al curs 2021-22, que enguany compta amb 121 parelles gràcies al gran augment de persones voluntàries i d’instituts participants. El programa, que forma part del Pla Educatiu d’Entorn de Terrassa, vol incrementar l’èxit educatiu de l’alumnat a través de la millora de la comprensió lectora.
Lecxit és un programa ideat per la Fundació Bofill que es desenvolupa a Terrassa des del curs 2009-2010. Consisteix en una sèrie regular de trobades d’un alumne de 4t de primària que necessita millorar la seva comprensió lectora i una persona voluntària, generalment alumnat derivat per instituts de la ciutat, que tutoritza l’infant.
Totes dues persones es troben un cop a la setmana durant gairebé tot el curs, generant-se un vincle que afavoreix un millor hàbit lector i una comprensió lectora més eficaç.
Per al curs 2021-22, els centres de secundària participants al projecte són Les Aimerigues, Ègara, Goya, Martí, Montserrat Roig i Ramon Pont, que ja van participar a l’edició anterior, més Cavall Bernat, Creixen, Mont Perdut, Santa Eulàlia i Terrassa, que havien participat en edicions anteriors a la pandèmia i ara es reincorporen.
D’aquesta manera, el nombre de centres ha passat de sis a onze. L’augment de persones voluntàries ha estat encara més gran i s’ha triplicat, passant de 37 a 121. Aquest increment ha permès ampliar el nombre de centres de primària beneficiats. El curs passat el programa es va desenvolupar a sis escoles, mentre que en aquesta edició seran 16 els centres de primària participants.
La regidora d’Educació, Teresa Ciurana, s’ha mostrat molt satisfeta del gran increment de centres i de parelles que s’han pogut formar per a aquest curs: «És un orgull veure que a la ciutat es generen col·laboracions com aquestes, i és molt d’agrair que els instituts s’impliquin en aquest projecte tant beneficiós» ha dit la regidora, qui ha recordat que les trobades constants durant tot el curs (enguany finalitzaran el 2 de maig) tenen múltiples efectes positius: «No només milloren la comprensió lectora. També serveixen per estimular el gust per la lectura, prevenir l’absentisme escolar, fomentar l’educació en valors, millorar la integració i inclusió dels infants i afavorir el desenvolupament de l’alumnat en les àrees emocional, comunicativa i cognitiva. Per tot això, esdevé una eina molt útil que dona compliment a diversos objectius del Govern Municipal en matèria d’educació», ha explicat Ciurana.
Una altra novetat d’aquest curs és que es tornaran a fer trobades presencials, observant sempre les mesures establertes pel Procicat, encara que algun centre ha optat per mantenir el format telemàtic. Les trobades presencials tindran lloc en algunes de les escoles participants i també a les biblioteques BD2, BD3, BD4 i BD6, que, a més d’acollir les parelles de diverses escoles, faciliten materials. La BD2 serà l’únic punt Lecxit on el voluntariat estarà format per persones adultes, i no estudiants de secundària.
Durant les darreres setmanes, totes les persones voluntàries han rebut formació, a càrrec de la Fundació Bofill, que s’han organitzat en tres sessions (els dies 25 d’octubre i 3 i 5 de novembre) per tal d’encabir les 121 persones. L’objectiu de les formacions és facilitar al conjunt del voluntariat indicacions i pautes sobre el funcionament de les trobades, el tipus de material que es pot utilitzar i qüestions relatives a l’acompanyament i la relació amb l’infant. A més d’aquestes formacions que ofereix la Fundació, que també aporta materials per incentivar la lectura, el programa inclou també un seminari de coordinació per al professorat implicat. En aquest cas, organitzat pel Departament d’Educació amb la col·laboració de l’Ajuntament. Més informació: https://lecxit.cat/ .
Deixa un comentari