El transport públic metropolità menysprea encara més els terrassencs

No Comment

L’anunci de què l’any vinent divuit poblacions estaran a la zona 1 revifen el clam històric de que Terrassa entri en la zona tarifària 2.


Torna la tempesta al voltant del greuge que pateixen els terrassencs i terrassenques amb les tarifes del transport públic metropolità. I és que malgrat de tractar-se d’una reivindicació històrica i constant, la problemàtica sembla agreujar-se arran de saber-se que 18 municipis de l’àrea metropolitana passaran l’any que ve de la zona tarifària 2 a la zona tarifària 1, la més econòmica per fer servir la xarxa d’autobusos, ferrocarrils i metro. Entre ells, 6 municipis serien de la comarca del Vallès Occidental. Cap novetat amb Terrassa, que es manté ara per ara en la indignant zona 3.

De nou, hi ha hagut un clam general contra aquest greuge comparatiu entre poblacions. El grup municipal de Terrassa en Comú manifesta «l’enorme greuge que patim» i considera inadmissible que Terrassa encara segueixi a la zona tarifària 3» la qual cosa qualifica d’«estafa per a milers de terrassenques que cada dia fan ús del transport públic».

A la vegada, TeC també carrega contra el govern de l’Ajuntament, ja que «no s’ha preocupat gens d’aquest tema». Recrimina que «el govern municipal afirmi no estigui al corrent dels canvis i els debats que poden afectar a la ciutat de Terrassa», en referència a l’acord anunciat, i que només reaccioni quan surten publicats a la premsa i creixen els comentaris i la indignació a les xarxes socials. La formació recorda la iniciativa d’una ciutadana, el 2016, a través de la plataforma Change.org, demanant la zona tarifària 2 per a Terrassa, i a la qual l’Ajuntament va rebre. «Què ha passat senyor Armengol en aquests dos anys? La Generalitat disposarà els recursos econòmics per a fer-ho possible? Què se sap Sr. Vega de les converses amb el Ministre de Foment?» es pregunta TeC.

També els partits ERC, MES i Jovent Republicà de Terrassa plantegen una «acció decidida per fer escoltar les reivindicacions terrassenques» davant l’anunci del canvi en la zonificació del transport públic metropolità. I demanen que l’Ajuntament impulsi una mobilització transversal, amb la participació de sindicats, agents econòmics, partits i ciutadania, per denunciar el greuge contra la nostra ciutat.” En paraules del regidor Isaac Albert, “no es tracta que alguns paguin menys, o un tracte de favor a Terrassa, sinó que el preu del transport sigui just i assequible per tothom i corregir un desajust històric. Terrassa ha d’estar a la Zona 2”.

Mobilitzacions transversals

Qui fa dies va queixar-se novament pel greuge arran les informacions publicades és la CUP. La formació reclama que es redisseny la zonificació tarifària, «en clau vallesana i no només mirant cap Barcelona».

Els cupaires avisaven que «la inclusió de Sant Cugat perjudicarà seriosament a treballadors i estudiants de Terrassa, afirma la CUP, ja que passaran a estar a tres zones de distància de la localitat vallesana i el campus de la Universitat Autònoma de Barcelona. Finalment aquest increment no s’aplicarà, segons confirmen fons de l’Àrea de Transports  Metropolitana, ja que la relació entre municipis veïns no es veurà afectada. Malgrat tot, no queda concretat com es produirà aquesta doble zona segons origen i destí i es continuen generant greuges comparatius dins la pròpia comarca del Vallès, manifesta la CUP, qui té clar que es necessita una resposta comarcal, ja que el canvi «afectaria els estudiants i treballadors de grans nuclis de població com són Sabadell, Sant Quirze i Rubí». A la vegada, se suma a les reivindicacions que demanen una millora de la connexió entre els municipis de la comarca.

Per la seva banda, des de l’Ajuntament s’informa que l’alcalde Alfredo Vega ha contactat amb el govern de l’ATM per confirmar que la possible mesura difosa pels mitjans de comunicació no suposarà cap perjudici per als municipis que ara són a la tercera corona, i que per tant les tarifes no es veuran afectades.

El govern municipal considera necessari que l’ATM aclareixi les informacions publicades al més aviat possible. Així mateix, exigeix a la Generalitat la implantació de la T-Mobilitat, el nou sistema de transport que acumula retards des de 2016. Aquest sistema ha de permetre calcular el preu del transport públic en funció de les rutines de transport de cada usuari, dels quilòmetres recorreguts i de la freqüència amb què faci servir el transport públic.

Related Articles

Deixa un comentari