S’ha habilitat un dispositiu específic per acompanyar la ciutadania en la tramitació d’eventuals reclamacions en matèria de subministrament elèctric.
Els talls de subministrament elèctric reiterats que veïns i veïnes de la ciutat estan patint des de fa setmanes, agreujat els darrers dies amb les baixes temperatures, estan posant en evidència les mancances de la xarxa de distribució elèctrica de la ciutat. Per això, el govern municipal i l’Alcalde Jordi Ballart han manifestat que activaran accions judicials o administratives, i que es posarà en coneixement de la Fiscalia, a E-distribución (abans Endesa, del grup ENEL), per exigir tant la normalització del servei i la renovació de la xarxa, com habilitar una solució urgent a la situació que s’està vivint. També s’està estudiant si la companyia podria haver vulnerat els drets dels usuaris i usuàries de la ciutat a gaudir d’un servei bàsic. També fa pocs dies, el PSC Terrassa manifestà que adreçaria queixes a la Fiscalia de Terrassa i al Síndic de Greuges de Catalunya, donada la vulneració d’un dret bàsic com és el de tenir electricitat.
L’alcalde Ballart ha fet arribar també cartes als Govern de l’Estat i de la Generalitat, per exigir una solució a la situació, i que s’entomin les responsabilitats pertinents. En concret, al Govern de l’estat es reclamen mesures urgents per la regulació dels preus del mercat elèctric i frenar l’especulació en un moment de màxima vulnerabilitat social i econòmica; així com auditar les companyies subministradores responsables de les xarxes on s’hagin produït talls elèctrics i sancionar, en cas que sigui pertinent, si es demostra que els talls s’han produït pel mal estat de la xarxa de distribució. A la Generalitat, com a organisme responsable d’exercir el control, seguiment i garantia de la xarxa de distribució i servei a les llars, comerços, establiments i empreses de la ciutat, se li exigeix que exerceixi aquesta competència.
En aquest sentit, l’alcalde recorda que exigeix a E-distribución una solució immediata. «És intolerable que en plena onada de fred moltes famílies de Terrassa es trobin sense possibilitat de poder posar la calefacció», ha indicat Ballart, després d’uns talls de llum que són «recurrents» des de mitjans del mes de desembre.
Malestar amb Endesa
Paral·lelament, l’Ajuntament manifesta que està treballant per activar diferents dispositius de suport al veïns i veïnes afectats, per facilitar la tramitació d’eventuals reclamacions en matèria de consum. Al Servei Municipal de Consum s’activarà un dispositiu específic de suport al veïnat afectat per tal de facilitar la tramitació d’eventuals reclamacions en matèria de consum elèctric. En aquest servei s’informarà de la possibilitat de fer una sol·licitud de mediació amb l’empresa i dels pasos a seguir per a la reclamació. A més, es facilitarà un formulari de reclamació i un document informatiu, que es farà arribar a tothom que ho sol·liciti. Per accedir-hi, es pot fer telefònicament al 93 739 74 29, de dilluns a divendres i de 9 a 14 h, o telemàticament, a través de la bústia de correu consum@terrassa.cat. A més, es disposarà a les Oficines d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de la ciutat tota aquesta informació i assessorament per aquelles persones que per diferents motius no les puguin tramitar telemàticament.
Amb tot, el consistori recorda que aquests talls de subministrament són responsabilitat d’E-distribución, per la qual cosa demana a la ciutadania que abans de fer qualsevol altre reclamació contacti amb la companyia elèctrica (800 760 706), per deixar constància de la incidència.
Deixa un comentari