Pla per modernitzar la xarxa de distribució, el servei de l’aigua i millorar el seu gust

No Comment

En el Ple municipal celebrat el 30 d’abril, els grups varen aprovar un document que marca les línies estratègiques del servei d’abastament d’aigua a realitzar els pròxims anys des de l’empresa pública Taigua. També defineix una política tarifària que ha de donar resposta a les polítiques socials i ambientals, segons informa l’Ajuntament. A la vegada, aprofundeix en com ha de ser la participació ciutadana a través de l’Observatori de l’Aigua de Terrassa (OAT). Aquest document aprovat ha estat elaborat per l’expert en gestió pública Joan Gaya, qui ja va assessorar l’Ajuntament en el traspàs de l’anterior concessionària privada a la nova empresa municipal.

«L’empresa (Mina) no va fer les reparacions a la xarxa que havia de fer, ara ens toca fer-la a nosaltres», apuntà la regidora Lluisa Melgares, en el que suposa un total d’1,5 milions destinats a fer aquestes reparacions. Una recent sentència judicial, que no és ferma, va donar la raó a l’Ajuntament en el litigi amb Mina: el servei d’abastament que aquesta prestava es va extingir el 2016. Així, s’allunyen els fantasmes sobre el cost milionari que les arques municipals havien d’afrontar en cas d’haver-se imposat les peticions que reclamava l’anterior empresa. Tot i això, encara hi ha vigents vuit acords amb Mina per seguir prestant el servei.

Cs va ser l’únic grup que es va abstenir en l’aprovació del document, per no tenir «cap calendari d’execució» i per què «no sabem si hi haurà un increment a les butxaques del contribuent» en paraules de Javier González . D’altra banda, també s’ha nomenat Juan Cano Ortiz com a nou representant de les persones usuàries del servei en el consell d’administració de l’empresa Taigua.

Related Articles

Deixa un comentari