[Amadeu Aguado] Terrassa, comerç i personalitat.

No Comment

El comerç, històricament, ha estat un dels principals motors econòmics de Terrassa. Des de la ciutat que es movia en l’àmbit rural i que tenia en el mercat a cel obert situat a l’antiga plaça Major el seu nucli principal, passant per la Terrassa de l’època industrial on el sector tèxtil i el comerç sorgit al seu voltant van aclaparar tot el protagonisme, fins arribar a la ciutat actual, on el sector comercial continua sent un element cabdal no només des d’un punt de vista econòmic si no també com a element cohesionador i per la seva important contribució a configurar la personalitat de la Terrassa actual. El comerç local i de proximitat a Terrassa manté tots els trets característics que cal per no perdre la personalitat: La proximitat, la confiança, la professionalitat o el tracte personalitzat.

Terrassa ,compartint iniciatives públic-privades , ha construït els darrers anys esdeveniments de dinamització de referencia comarcal i nacional com la Fira de la Oliva, la Fira de l’Esport, La Fira del Bolet ,o la mateixa Fira Modernista entre d’altres.

Cal continuar endavant , superant obstacles com ara fer front als reptes en general del sector que es situen al voltant del comerç electrònic. Crec que la manera de superar-ho, s’han superat adversitats pitjors, es veure una oportunitat més que no pas una amenaça i aconseguir fer-se un espai tot aplicant els elements abans mencionats: Proximitat, professionalitat, el tracte personalitzat afegint-hi la sostenibilitat i l’interacció.

No serà fàcil, però no hi podem renunciar. Quan va aparèixer el cinema es va témer pel teatre, quan va aparèixer la televisió es va témer pel cinema, quan va aparèixer Internet es va témer per la televisió, ara conviuen tots però, ben segur que ni el teatre, ni el cinema ni a la tele estan fent el mateix. Cal innovar,per molt que millorem una escala mai arribarem a aconseguir un ascensor.

Posem i posarem totes les eines que en competència tenim a l’Ajuntament, i anirem a buscar les que no tenim, per tal d innovar i treballar plegats. Ens agrada la ciutat de persianes amunt i de llum als aparadors. Ens agrada la ciutat innovadora i connectada, la ciutat que no renuncia i per això aprofitant la darrera campanya que hem engegat ens podem permetre dir ben alt que les botigues de Terrassa, ens agraden!

Amadeu Aguado Moreno, Tinent d’Alcalde de Cultura, Innovació i Projecció de la Ciutat Regidor delegat de Comerç i Turisme

Related Articles

Deixa un comentari

SEGUEIX-NOS A TWITTER