Llibreries cooperatives impulsen la campanya ‘Sempre és 23’ per desestacionalitzar Sant Jordi

No Comment

La campanya consisteix en un manifest signat per 14 llibreries del Circuit de Cultura Crítica, Cooperativa i Comunitària, on s’aglutinen propostes culturals diverses de l’economia solidària. 

La iniciativa inclou una sèrie d’activitats que es realitzaran al llarg de l’any amb un doble objectiu: promoure la itinerància de públic entre les cooperatives i donar a conèixer un model de llibreries compromeses amb l’entorn.

Entre les 14 llibreries adherides a la campanya hi ha l’egarenca Llibreria Synusia.



Un total de 14 llibreries cooperatives de l’àrea metropolitana de Barcelona (entre les quals la Llibreria Synusia de Terrassa), s’han unit per impulsar la campanya ‘Sempre és 23’, amb l’objectiu de donar visibilitat al sector del llibre més enllà del dia de Sant Jordi.

Les llibreries conviden en el seu manifest a tots els actors del sector, en el qual s’inclouen llibreries de proximitat, editorials, autores, il·lustradores i distribuïdores, a formar part d’una campanya centrada en tres idees:

Primera, la necessitat de vitalitzar les llibreries tot l’any. Sant Jordi evidencia un model cultural concentrat i centralitzat en un sol dia, que fa molt vulnerable el darrer esglaó de la cadena del llibre, les llibreries. “Treballem cada dia per oferir propostes culturals de qualitat que tinguin cura de tota la comunitat. En cap cas volem eliminar Sant Jordi, sinó fer-nos més presents la resta de l’any”, expliquen en el comunicat.

Segona, que les llibreries volen tenir cura de l’ecosistema del llibre i per aquest motiu cooperen entre elles, no competeixen. “Per fer valdre la nostra manera de treballar i desenvolupar un ecosistema cultural sostenible i arrelat al territori.”

Per acabar, el manifest reivindica les llibreries signants com a membres de la xarxa d’economia social i solidària i reclamen ser visibles com a part activa del sector de la cultura. “Per aquest motiu defensem una forma de treballar diferent, no només per a nosaltres —pensant en el bé comú— i d’això en fem partícip la nostra comunitat.”

Més enllà d’aquest manifest, la proposta de les llibreries cooperatives implica programar una sèrie d’activitats que compleixen amb diversos objectius: donar a conèixer el concepte de llibreries cooperatives i de proximitat, que situa al centre les persones i no el benefici, i facilitar un mapa que les situï a cada una d’elles com a membre d’un col·lectiu que reclama repensar-se: “Som llibreries petites, sí, però arrelades al territori i amb comunitats articulades amb qui socialitzem coneixement, practiquem el suport mutu i tirem endavant els nostres projectes compromesos amb el nostre entorn, social i políticament”. Així, a partir del mes de maig es presentaran activitats mensuals que promouran la descoberta de les diferents llibreries cooperatives, propostes col·lectives que articulin cultura a través de cultura i iniciatives que fomentin el compromís amb l’entorn.

La llista de les llibreries impulsores és la següent: Nou Rals, Llibreria Sendak. Espai Contrabandos, La Carbonera, La Ciutat Invisible, Rocaguinarda, La inexplicable, Pati Blau Llibres, La Capell, Pebre Negre, La Tribu, Llibreria Synusia, La Caníbal i La Raposa.

Related Articles

Deixa un comentari