Ajuntament i CUP treballen clàusules legals per prohibir publicitat sexista als carrers

No Comment

La regidoria de Polítiques de Gènere atén la petició de la CUP, arran dels anuncis sexistes d’una clínica de cirurgia estètica a cabines telefòniques

Publicitat sexista en un carrer de Terrassa. Foto Cup Publicitat sexista en un carrer de Terrassa. Foto Cup

La regidoria de Polítiques de Gènere treballa ja en una reforma dels contractes de concessió de publicitat als carrers de Terrassa, amb l’objectiu d’evitar que es puguin mostrar anuncis sexistes.

Aquesta maniobra legal està implicant diferents àrees, com ara Via Pública, donat que els suports publicitaris (cabines telefòniques, OPIs, etc) se situen als carrers. Però també l’àrea de Contractació, en tant que implica concessions a empreses privades i els plecs de condicions que les regulen. També hi participarà l’àrea de Comunicació de l’Ajuntament, donat el caràcter publicitari del conflicte.

El full de ruta acordada entre la CUP i la regidora de Polítiques de Gènere, Lluïsa Melgares, passa per estudiar la modificació dels plecs de condicions dels contractes (que han de complir les propietàries dels suports publicitaris, que a l’hora lloguen l’espai als possibles anunciants). D’aquesta forma, s’introduirien diferents clàusules que deixin constància de la prohibició d’exhibir anuncis sexistes en els suports publicitaris. A més a més, també s’estipularà les conseqüències que tindria l’incompliment del mateix (des de retirada de la campanya en qüestió, sanció econòmica i/o la impossibilitat de tornar a licitar per a l’Ajuntament de Terrassa).

Tècniques de l’Ajuntament estudien ara com articular aquestes clàusules per a introduir-les en els futurs pels de condicions. En tot cas, la mesura no tindrà caràcter retroactiu, sinó que serà aplicada des del moment en què es renovin les concessions. Per això, és probable que la seva aplicació es faci efectiva al llarg de l’any 2017.

Per una altra banda, també s’està treballant en definir què és “publicitat sexista” i quins criteris ha de complir per a ser vetada per a la seva difusió, paper en el qual el departament de Polítiques de Gènere tindrà una especial incidència.

La regidora Maria Sirvent es mostra molt satisfeta de la bona acollida que la proposta cupaire ha tingut en l’equip de govern, al qual li agraeix la disponibilitat a pactar propostes amb el grup anticapitalista. “Ara toca treballar per aprovar aquestes clàusules amb celeritat i evitar així nous anuncis sexistes a Terrassa”, afirma Sirvent.

El conflicte es va desencadenar al setembre, arran de la publicitat d’una clínica de cirurgia estètica amb seu a Sant Cugat. En ella mostra una dona amb roba interior, acompanyada d’eslògans publicitaris per fomentar les operacions d’augment de pits (amb ofertes com “quotes de 160 euros al mes” i “amb interessos 0”).

Related Articles

Deixa un comentari